пʼятницю, 4 лютого 2022 р.

Положення про обласну виставку матеріалів комплексно-методичного забезпечення професійної підготовки «Педагогічні ідеї та знахідки» 2022

 

Положення

 про обласну виставку матеріалів комплексно-методичного забезпечення

професійної підготовки «Педагогічні ідеї та знахідки»

 

1. Загальні положення

Обласна виставка комплексно-методичного забезпечення професійної підготовки (далі – Виставка) проводиться з метою активізації роботи закладів професійної (професійно-технічної) освіти щодо оновлення змісту професійного навчання в умовах реалізації оновлених стандартів професійної (професійно-технічної) освіти, впровадженню  сучасних педагогічних та виробничих технологій та формуванню інформаційного освітньо-фахового середовища з професій, що  об’єднує педагогів для акумуляції сучасних педагогічних технологій; стимулювання креативного пошуку педагогів професійної підготовки щодо ефективних шляхів удосконалення освітнього процесу; сприяння активному використанню у навчальному процесі інформаційно-комунікаційних технологій; створенню інформаційного банку методичних ідей, задоволення потреб у професійній самореалізації педагогів професійної підготовки; обміну ефективним педагогічним досвідом та створення умов для співпраці педагогічних працівників.

 

2. Керівництво

Керівництво здійснюється оргкомітетом, на який покладається відповідальність за його організацію та підбиття підсумків.

Переможців обласного етапу Виставки  визначає журі.

 

3. Порядок проведення Виставки

3.1. Виставка проводиться раз на два роки в два етапи:

перший - на рівні закладу професійної (професійно-технічної) освіти (з 1 квітня по 24 жовтня 2022 року);

другий - обласний (з 1 листопада по 1 грудня 2022  року).

Для відбору конкурсних матеріалів з загальнопрофесійної, професійно-теоретичної, професійно-практичної підготовок  з кожної професіїу закладі професійної (професійно-технічної) освіти (перший етап) організовують виставки, методичні фестивалі, тижні методичних комісій, аукціони педагогічних ідей, тощо. Конкурсні матеріали на кожному етапі Виставки оцінюються  згідно з критеріями  (Додатки 2-4).

У другому етапі Виставки беруть участь  роботи педагогів,  що визнані кращими на рівні закладу професійної (професійно-технічної) освіти.

Заклади професійної (професійно-технічної) освіти подають кращі роботи з кожної професії, з яких здійснюється  підготовка кваліфікованих робітників,  згідно з вимогами до їх виконання та оформлення.

3.2. Учасником Виставки може бути як один автор, так і група авторів.

3.3. Виставка проводиться у таких номінаціях:

- електронний підручник, навчальний посібник з предмета, модуля, професії;

- електронний практикум, робочий зошит з предмета, модуля, професії;

- електронний навчально-методичний комплекс з предмета, модуля, професії;

-цикл навчальних відеоматеріалів з професії, предмета, модуля, теми.

 

Електронний підручник - електронне навчальне видання із систематизованим викладом навчального матеріалу, що відповідає навчальній програмі предмета/модуля, містить цифрові об'єкти різних форматів та забезпечує інтерактивну взаємодію.

Електронний навчальний посібник - електронне навчальне видання, що містить систематизований виклад навчального матеріалу відповідно до навчальної програми  предмета/модуля та доповнює або частково замінює підручник.

Електронний практикум - електронне практичне видання, що містить сукупність практичних завдань і (або) вправ із певної навчальної дисципліни/модуля, які сприяють засвоєнню набутих знань, умінь і навичок. До практикумів належать збірники задач і вправ, тестових завдань, інструкцій до лабораторних і практичних робіт тощо.

Електронний робочий зошит - електроннепрактичне видання, що містить дидактичний матеріал для  самостійної роботи учня під час освоєння навчального предмета/модуля.

Електронний навчально-методичний комплекс - електронне навчальне видання, що містить дидактичні засоби з конкретного предмета/модуля, які забезпечують повну реалізацію освітніх і виховних завдань, сформульованих навчальною програмою (робоча навчальна програма дисципліни/модуля; конспект лекцій; завдання для самостійної роботи; методичні вказівки (рекомендації) для проведення лабораторних, практичних занять; індивідуальні завдання; засоби діагностики (завдання для тематичної атестації/модульного контролю, тестовий комплекс, екзаменаційні білети); список літератури).

Навчальний відеоматеріал - це відеозапис навчального матеріалу з уроку, теми, створений за розробленим сценарієм з метою досягнення навчальних цілей предмета, модуля (відеофільм, відеокурс, відеолекція, відеодемонстрація, відеоінструкція).

 

Критерії оцінювання конкурсних робіт у номінаціях «Електронний підручник, навчальний посібник,  електронний практикум, електронний робочий зошит»

 

Зміст

Максимальна кількість балів

Науковість змісту, актуальність, професійна спрямованість, практична значимість

10

Відповідність змісту матеріалів вимогам СП(ПТ)О, робочих навчальних програм

15

Використання сучасних педагогічних та виробничих технологій навчання

20

Структурованість, систематизованість викладу навчального матеріалу, наявність навігаційної панелі, використання гіпертекстового середовища, QR- кодів

10

Інформаційне наповнення (зміст теоретичного та практичного матеріалу, його кількість і якість, стиль подачі, доступність викладу)

20

Наявність авторських  дидактичних матеріалів, розроблених на основі сучасних ІКТ

15

Дизайн, наявність ілюстративного та мультимедійного матеріалів, інформаційних ресурсів, цифрових об’єктів різних форматів тощо

10

Всього

100

 

Критерії оцінювання конкурсних робіт у номінації

«Навчально-методичний комплекс»

 

Зміст

Максимальна кількість балів

Науковість змісту, актуальність, професійна спрямованість, практична значимість

10

Цілісність, структурованість, тематична завершеність представлених матеріалів, відповідність змісту СП(ПТ)О (Для професійно-практичної підготовки – наявність освітньо-кваліфікаційної характеристики,  робочої навчальної програми, переліку кваліфікаційних пробних робіт, плану виробничої практики, критеріїв кваліфікаційної атестації, планів уроків в/н, опорних конспектів, інструкційно-технологічних карт, презентацій, відеоматеріалів поопераційного виконання робіт, матеріалів контролю вмінь та навичок (модульний контроль, перевірочні роботи, поетапна атестація, формувальне оцінювання тощо), матеріалів для формування ключових компетентностей; для професійно-теоретичної підготовки- наявність робочої навчальної програми, модульно-поурочного плану, планів-конспектів уроків, критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, планів уроків, презентацій, навчальних відеоматеріалів, дидактичних матеріалів, матеріалів для оцінювання знань учнів, формувального оцінювання, матеріалів для формування ключових компетентностей )

15

Інформаційне наповнення (зміст теоретичних та практичних матеріалів, якість, стиль, доступність викладу)

25

Використання сучасних педагогічних та виробничих технологій навчання

15

Наявність авторських  дидактичних матеріалів, розроблених на основі сучасних ІКТ

15

Наявність та якість цифрових об’єктів різних форматів,  ілюстративних, табличних, графічних та відеоматеріалів, контролюючих програм тощо

20

Всього

100

 

 

Критерії оцінювання конкурсних робіт  у номінації

«Навчальні відеоматеріали»

Зміст

Максимальна кількість балів

Актуальність, професійна спрямованість, практична значимість

10

Відповідність змісту матеріалів вимогам СП(ПТ)О, робочих навчальних програм

10

Структурованість

15

Інформаційне наповнення (зміст практичного матеріалу, його кількість і якість, стиль подачі, доступність викладу)

20

Дизайн, використання інфографіки, анімації, 3D візуалізації, скрінкастів, тощо

15

Інтерактивність

10

Якість звукового супроводу

10

Відповідність тривалості навчальних відеорекомендаціям (до 10 хв.)

10

Всього

100