четвер, 1 лютого 2024 р.

 

 

Додаток 1

 

Положення

 про обласний конкурс на кращий освітній контент у закладах професійної (професійно-технічної) освіти

 

1. Загальні положення

Обласний конкурс на кращий освітній контент у закладах професійної (професійно-технічної) освіти (далі-Конкурс) проводиться з метою активізації роботи закладів професійної (професійно-технічної) освіти щодо оновлення змісту професійного навчання в умовах реалізації оновлених стандартів професійної (професійно-технічної) освіти, впровадження сучасних педагогічних та виробничих технологій та формування інформаційного освітньо-фахового середовища з професій та предметів, що  об’єднує педагогів для акумуляції сучасних педагогічних технологій; стимулювання креативного пошуку педагогів професійної підготовки щодо ефективних шляхів удосконалення освітнього процесу; сприяння активному використанню у навчальному процесі інформаційно-комунікаційних технологій; створення інформаційного банку методичних ідей, задоволення потреб у професійній самореалізації педагогів професійної підготовки; обміну ефективним педагогічним досвідом та створення умов для співпраці педагогічних працівників.

 

2. Керівництво Конкурсу

Керівництво Конкурсу здійснюється оргкомітетом, на який покладається відповідальність за його організацію та підбиття підсумків.

Переможців обласного етапу Конкурсу  визначає журі.

3. Порядок проведення Конкурсу

3.1. Конкурс проводиться раз на два роки в два етапи:

перший - на рівні закладу професійної (професійно-технічної) освіти (з 01 лютого 2024 року  по 29 березня 2024 року);

другий - обласний (з 01 квітня по 30 квітня 2024  року);

        третій - підведення підсумків конкурсу (з 01 травня по 15 травня 2024 року).

Для відбору конкурсних матеріалів з професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовок з кожної професії у закладі професійної (професійно-технічної) освіти (перший етап) організовують виставки, методичні фестивалі, тижні методичних комісій, аукціони педагогічних ідей, тощо. Конкурсні матеріали на кожному етапі Конкурсу оцінюються  згідно з критеріями  (Додатки 2-4).

У другому етапі Конкурсу беруть участь  роботи педагогів,  що визнані кращими на рівні закладу професійної (професійно-технічної) освіти.

Заклади професійної (професійно-технічної) освіти подають кращі роботи з усіх професій, з яких здійснюється  підготовка кваліфікованих робітників,  згідно з вимогами до їх виконання та оформлення.

Супроводжуючі документи: заявка, витяг з протоколу конкурсної комісії першого етапу та коротка анотація на кожну роботу надсилаються на електронну адресу hm_nmc@ukr.net до 30 квітня 2024 року.

Конкурсні матеріали  необхідно розмістити до  30 квітня 2024 року на власний Google Диск, блог, сайт педагога з наданням покликання на матеріали для перегляду (матеріали мають бути у спільному доступі).

Матеріали, надіслані пізніше вказаних термінів, не розглядатимуться.

3.2. Учасником Конкурсу може бути як один автор, так і група авторів.

3.3. Конкурс проводиться у таких номінаціях:

- електронний підручник;

- навчальний посібник;

- електронний практикум, робочий зошит;

- електронний навчально-методичний комплекс;

-цикл навчальних відеоматеріалів.

 

Електронний підручник - електронне навчальне видання із  систематизованим викладом навчального матеріалу, що  відповідає освітній програмі, розробленій на результати навчання, модулі, предмети, в цілому на професію, містить цифрові об'єкти різних форматів та забезпечує інтерактивну взаємодію.

Електронний навчальний посібник - електронне навчальне видання із  систематизованим викладом навчального матеріалу, що  відповідає освітній програмі, розробленій на  окремі професійні компетентності, результати навчання, модулі, предмети, в цілому на професію та доповнює або частково замінює підручник.

Електронний практикум - електронне практичне видання із  систематизованим викладом навчального матеріалу, що  відповідає освітній програмі, розробленій на  окремі професійні компетентності, результати навчання, модулі, предмети, в цілому на професію, які сприяють засвоєнню набутих знань, формуванню умінь і навичок. До практикумів належать збірники задач і вправ, тестових завдань, інструкцій до лабораторних і практичних робіт тощо.

Електронний робочий зошит – електронне практичне видання,  що містить систематизований виклад навчального матеріалу відповідно до освітньої програми, сприяє самостійній роботі учня під час засвоєння окремих професійних  компетентностей, результатів навчання, модулів, предметів або в цілому професії.

Електронний навчально-методичний комплекс - електронне навчальне видання, що містить систематизований виклад навчального матеріалу відповідно до освітньої програми, розробленої  на результати навчання, модулі, предмети, в цілому на професію, яке забезпечує комплексну реалізацію освітніх завдань (робоча освітня програма  результатів навчання, модуля, предмета; конспект лекцій; завдання для самостійної роботи; методичні вказівки, рекомендації для проведення лабораторних, практичних занять; індивідуальні завдання; засоби діагностики рівня навчальних досягнень).

       Навчальний відеоматеріал - це відеофільм, відеокурс, відеолекція, відеодемонстрація, відеоінструкція, створені відповідно до освітньої програми, розробленої  на окремі професійні  компетентності, результати навчання, модулі, предмети або в цілому на професію.

 

 4. Відзначення переможців Конкурсу:

Переможці обласного етапу Конкурсу нагороджуються дипломами Науково-методичного центру  професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області І, II і III ступеня в кожній номінації в розрізі професій та предметів.

Авторські матеріали переможців Конкурсу будуть розміщені у вільному доступі в електронній бібліотеці Науково-методичного центру  професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області.

 

 

Критерії оцінювання конкурсних робіт у номінаціях«Електронний підручник, навчальний посібник,  електронний практикум, електронний робочий зошит»

 

Зміст

Максимальна кількість балів

Науковість змісту, актуальність, практична значимість

10

Відповідність змісту матеріалів вимогам ДОС, робочих навчальних програм

15

Використання сучасних педагогічних та виробничих технологій навчання

20

Структурованість, систематизованість викладу навчального матеріалу, наявність навігаційної панелі, використання гіпертекстового середовища, QR- кодів

10

Інформаційне наповнення (зміст теоретичного та практичного матеріалу, його кількість і якість, стиль подачі, доступність викладу)

20

Наявність авторських  дидактичних матеріалів, розроблених на основі сучасних ІКТ

15

Дизайн, наявність ілюстративного та мультимедійного матеріалів, інформаційних ресурсів, цифрових об’єктів різних форматів тощо

10

Всього

100

 

 

 

 

Критерії оцінювання конкурсних робіт у номінації

«Навчально-методичний комплекс»

 

Зміст

Максимальна кількість балів

Науковість змісту, актуальність, практична значимість

10

Цілісність, структурованість, тематична завершеність представлених матеріалів, відповідність змісту ДОС (для професійно-практичної підготовки – наявність освітньо-кваліфікаційної характеристики, робочої навчальної програми, переліку кваліфікаційних пробних робіт, плану виробничої практики, критеріїв кваліфікаційної атестації, планів уроків в/н, опорних конспектів, інструкційно-технологічних карт, презентацій, відеоматеріалів поопераційного виконання робіт, матеріалів контролю вмінь та навичок (модульний контроль, перевірочні роботи, поетапна кваліфікаційна атестація, тощо); для професійно-теоретичної підготовки - наявність робочої навчальної програми, модульно-поурочного плану, планів-конспектів уроків, критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, планів уроків, презентацій, навчальних відеоматеріалів, дидактичних матеріалів, матеріалів для оцінювання знань учнів)

15

Інформаційне наповнення (зміст теоретичних та практичних матеріалів, якість, стиль, доступність викладу)

25

Використання сучасних педагогічних та виробничих технологій навчання

15

Наявність авторських  дидактичних матеріалів, розроблених на основі сучасних ІКТ

15

Наявність та якість цифрових об’єктів різних форматів,  ілюстративних, табличних, графічних та відеоматеріалів, контролюючих програм тощо

20

Всього

100

 

 

 

 

Критерії оцінювання конкурсних робіт  у номінації

«Навчальні відеоматеріали»

 

Зміст

Максимальна кількість балів

Актуальність, практична значимість

10

Відповідність змісту матеріалів вимогам ДОС та робочих навчальних програм

10

Структурованість

15

Інформаційне наповнення (зміст практичного матеріалу, його кількість і якість, стиль подачі, доступність викладу)

20

Дизайн, використання інфографіки, анімації, 3D візуалізації, скрінкастів тощо

15

Інтерактивність

10

Якість звукового супроводу

10

Відповідність тривалості навчальних відео рекомендаціям (до 10 хв.)

10

Всього

100