НОРМАТИВНА
БАЗА
·
Методичні
рекомендації щодо розвитку STEM-освіти у закладах загальної
середньої та позашкільної освіти у 2021-2022 навчальному році (Лист ІМЗО від 11.08.2021 № 22.1/10-1775 ).
·
Концепція розвитку природничо-математичної освіти
(STEM-освіти) до 2027 року
·
План заходів
щодо популяризації природничих наук та математики до 2025 року (розпорядження
КМУ від 13 січня 2021 р. № 131-р)
Додаткові матеріали:
·
Збірник матеріалів зимової дистанційної сесії
«STEM-школа – 2020»
·
Методичні рекомендації щодо
розвитку STEM-освіти у закладах загальної середньої та позашкільної освіти
у 2020-2021 навчальному році (Лист
ІМЗО від 19.08.2020 № 22.1/10-1646).
STEM освіта
Основні аспекти STEM-освіти
1. STEM-навчання — це зосередження на реальних завданнях
і проблемах.
2. Уроки STEM орієнтуються на процес інженерного
проектування.
3. STEM-навчання занурює учнів у практичний запит і
відкрите дослідження.
4. STEM-навчання залучає учнів до продуктивної спільної
роботи..
5. STEM-навчання інтегрує математику і природничі науки
6. STEM-освіта базується на використанні засобів та
обладнання, що пов’язані з технічним моделюванням, енергетикою і
електротехнікою, інформатикою, обчислювальною технікою і мультимедійними
технологіями, науковими дослідженнями в області енергозберігаючих технологій,
автоматикою, телемеханікою, робототехнікою і інтелектуальними системами,
радіотехнікою і радіоелектронікою, авіацією, космонавтикою і аерокосмічною
технікою тощо.
STEM-освіта – це компетентнісна
модель навчання
Навчання за основними напрямками STEM-освіти дозволить
сформувати в учнів найважливіші характеристики, які визначають компетентного
фахівця:
·
уміння побачити проблему;
·
уміння побачити в проблемі якомога
більше можливих сторін і зв’язків;
·
уміння сформулювати дослідницьке
запитання і шляхи його вирішення;
·
оригінальність, відхід від шаблону;
·
здатність до абстрагування або аналізу;
·
здатність до конкретизації або синтезу.
STEM-ПЕДАГОГ:
РЕСУРСИ ДЛЯ САМООСВІТИ
РЕСУРСИ НА ДОПОМОГУ У STEM-НАВЧАННІ
МанЛаб – лабораторний комплекс Національного центру
«Мала академія наук України», який пропонує допомогу учням шкіл України в
наукових та навчальних дослідженнях у сфері фізики, хімії, біології, географії
та астрономії.
STEM-лабораторія МАНЛаб як центр для реалізації
різноманітних навчальних досліджень сприяє розвитку STEM-освіти в Україні.
Діяльність лабораторії спрямована на здійснення досліджень у галузі природничих
дисциплін.
Ex Lab – це комплекс Національного центру «Мала академія
наук України», що складається з декількох лабораторій – біологічної, хімічної,
математичної, лабораторії робототехніки та IT. Лабораторія експериментальних
досліджень пропонує учням взяти участь у реалізації різноманітних
експериментів, проводить курси за індивідуальними заявками та на
замовлення закладів освіти.
Проєкт сприяє розвитку та організації дослідницької
діяльності учнів. Відкрита освітня лабораторія орієнтована на учнів 7–11-х
класів закладів середньої освіти та учнів-членів МАН. Для них запропоновано
різноманітні консультації, заняття і навчальні тренінги, які проводяться на
сучасному лабораторному обладнанні, а також цікаві навчально-тематичні
екскурсії. Для педагогів підготовлено семінари-практикуми, навчальні тренінги,
презентації навчально-тематичних екскурсій, а також іншу корисну інформацію, що
допоможе організувати дослідницьку діяльність учнів.
Проєкт здійснює переклади та озвучення українською
мовою відеороликів наукової тематики про сучасні дослідження Всесвіту, природи,
людини.
КАТАЛОГ
Інтернет-ресурсів зі STEM-освіти
Найкращі
мобільні додатки для реалізації STEAM-проєктів
ТВОРЧА ГРУПА ВИКЛАДАЧІВ МАТЕМАТИКИ
“Впровадження
елементів STEM навчання на уроках математики”.
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ
·
STEM //Інститут
модернізації змісту освіти
·
STEM-освіта – проблеми та перспективи