вівторок, 5 жовтня 2021 р.

Рекомендації щодо розвитку STEM-освіти

 

НОРМАТИВНА БАЗА

·         Методичні рекомендації  щодо розвитку STEM-освіти у закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2021-2022 навчальному році (Лист ІМЗО від 11.08.2021 № 22.1/10-1775 ).

·         Концепція розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) до 2027 року

·         План заходів щодо популяризації природничих наук та математики до 2025 року (розпорядження КМУ  від 13 січня 2021 р. № 131-р)

·         Наказ МОН України від 29.04.2020 №574 “Про затвердження типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій”

Додаткові матеріали:

·         Збірник матеріалів зимової дистанційної сесії «STEM-школа – 2020»

·         Методичні рекомендації  щодо розвитку STEM-освіти у закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2020-2021 навчальному році (Лист ІМЗО від 19.08.2020 № 22.1/10-1646).

·         Наказ МОН від 13.04.2018 №366 ” Про реалізацію інноваційного освітнього проекту всеукраїнського рівня за темою “Я- дослідник” на 2018-2021 роки”

STEM освіта

STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) —наукатехнологіїінженеріяматематика. Цим терміном традиційно окреслюють підхід до освітнього процесу, відповідно до якого основою набуття знань є проста та доступна візуалізація наукових явищ, що дає змогу легко охопити і здобути знання на основі практики та глибокого розуміння процесів.

 Основні аспекти STEM-освіти

1.   STEM-навчання — це зосередження на реальних завданнях і проблемах.

2.   Уроки STEM орієнтуються на процес інженерного проектування.

3.   STEM-навчання занурює учнів у практичний запит і відкрите дослідження.

4.   STEM-навчання залучає учнів до продуктивної спільної роботи..

5.   STEM-навчання інтегрує математику і природничі науки

6.   STEM-освіта базується на використанні засобів та обладнання, що пов’язані з технічним моделюванням, енергетикою і електротехнікою, інформатикою, обчислювальною технікою і мультимедійними технологіями, науковими дослідженнями в області енергозберігаючих технологій, автоматикою, телемеханікою, робототехнікою і інтелектуальними системами, радіотехнікою і радіоелектронікою, авіацією, космонавтикою і аерокосмічною технікою тощо.

 STEM-освіта – це компетентнісна модель навчання

Навчання за основними напрямками STEM-освіти дозволить сформувати в учнів найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця:

·         уміння побачити проблему;

·         уміння побачити в проблемі якомога більше можливих сторін і зв’язків;

·         уміння сформулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення;

·         оригінальність, відхід від шаблону;

·         здатність до абстрагування або аналізу;

·         здатність до конкретизації або синтезу.


STEM-ПЕДАГОГ: РЕСУРСИ ДЛЯ САМООСВІТИ


РЕСУРСИ НА ДОПОМОГУ У STEM-НАВЧАННІ

                                                          Лабораторія МанЛаб 

МанЛаб – лабораторний комплекс Національного центру «Мала академія наук України», який пропонує допомогу учням шкіл України в наукових та навчальних дослідженнях у сфері фізики, хімії, біології, географії та астрономії.

 Віртуальний STEM-центр Малої академії наук України

STEM-лабораторія МАНЛаб як центр для реалізації різноманітних навчальних досліджень сприяє розвитку STEM-освіти в Україні. Діяльність лабораторії спрямована на здійснення досліджень у галузі природничих дисциплін.

Лабораторія експериментальних досліджень «Ex Lab»

Ex Lab – це комплекс Національного центру «Мала академія наук України», що складається з декількох лабораторій – біологічної, хімічної, математичної, лабораторії робототехніки та IT. Лабораторія експериментальних досліджень пропонує учням взяти участь у реалізації різноманітних експериментів, проводить курси за індивідуальними заявками та на замовлення закладів освіти.

Відкрита освітня лабораторія

Проєкт сприяє розвитку та організації дослідницької діяльності учнів. Відкрита освітня лабораторія орієнтована на учнів 7–11-х класів закладів середньої освіти та учнів-членів МАН. Для них запропоновано різноманітні консультації, заняття і навчальні тренінги, які проводяться на сучасному лабораторному обладнанні, а також цікаві навчально-тематичні екскурсії. Для педагогів підготовлено семінари-практикуми, навчальні тренінги, презентації навчально-тематичних екскурсій, а також іншу корисну інформацію, що допоможе організувати дослідницьку діяльність учнів.

Проєкт “Наука та всесвіт”

Проєкт здійснює переклади та озвучення українською мовою відеороликів наукової тематики про сучасні дослідження Всесвіту, природи, людини.


КАТАЛОГ Інтернет-ресурсів зі STEM-освіти


Найкращі мобільні додатки для реалізації STEAM-проєктів


ТВОРЧА ГРУПА ВИКЛАДАЧІВ МАТЕМАТИКИ

 “Впровадження елементів STEM навчання на уроках математики”.


КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

·         STEM //Інститут модернізації змісту освіти

·         STEM-освіта –  проблеми та перспективи

·         Переваги STEM-освіти

 

Немає коментарів:

Дописати коментар